torsdag 28 januari 2010

Första laseringen av listerna

Ikväll laserade jag listerna för första gången och ser då att det här kan bli riktigt bra. En lasering återstår troligtvis sen får vi se om jag lackar dom. Jag gillar den mjuka finishen som lasyren ger men det kan även vara fint med en blank yta mot skivornas vita, matta yta. Vi får se - innan vintern och våren är slut så gissar jag att sånt här finlir blir bortprioriterat. Lika bra att njuta medans tid är! I helgen blir det tillsågning och målning av fler takskivor, sista mallningen samt förhoppningsvis en färdig låda till elpanelen. Elpanelen kommer jag att placera innanför trappan för om sittbrunnen.

Bilden visar nylaserade lister och testlisten med lasyr bruten i "Mörk teak" målad upp till tre gånger. Jag räddade detta med hjälp av pulverbets men skulle jag försöka härma teak igen så skulle jag köpa allt jag behöver på Herdins.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar