måndag 25 januari 2010

Test med betsning av furulist

Var på Flügger idag och köpte mer av min kära vita lasyr och skulle egentligen fråga efter pulverbets. Fick förslaget att köra med lasyren som jag använder till skivorna fast i en teaknyans. Då är trät skyddat och klart i ett svep. Jag köpte, "Mörk teak" hette brytningen och första strykningen blev väl inte riktigt teak, milt uttryckt. Finns det senapsteak så har jag just lyckats få mina lister att se ut som det. Bilder kommer när grejerna torkat.

Jag har pulverbets "Mahogny" på lager sen tidigare och jag testade även att lägga på ett lager av det med lasyr efteråt. Det blev betydligt bättre. Lägsta oddsen just nu i teak-look-alike-tävlingen: Två lager pulverbets mahogny, ett lager lasyr och lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar