måndag 18 januari 2010

Nästan mallat klart

Har mallat hela taket nu utom en liten del. Det kommer troligtvis att sluta med 9 st skivor. Det känns som om det finns en chans att det här kan bli bra! Kul del av "uppdraget" just nu faktiskt och saker tar inte så lång tid bara man tar tag i det och har planerat väl. Kallt i båten bara - tände gasolköket för att tina upp lite och det gav ju en del fukt när frosten i taket tinade...

Upptäckte idag att jag måste byta ut limmet på cellplasten. Byta ut?! PL400 funkar inte - det smular helt enkelt sönder när det används på ett mjukt material. Fördelen är att det går att pilla bort relativt lätt och jag kan då göra rent nuvarande bitar som jag limma fast igen med kontaktlim. Alternativt så skippar jag cellplasten helt och kör bara med konstläder med skumbaksida som jag ska ha som yttre lager. Slutsats: Kontaktlim ska användas för att klä skrovsidorna i en båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar