onsdag 13 januari 2010

Spontanfyndat kombinationslanterna

Jag tror att jag gjorde ett fynd idag, köpte in en kombinationslanterna för 248 kr inklusive frakt. Pris i butik långt över 800 kr! Båten hade en gigantisk topplanterna när jag köpte den med en vass men stabil förstärkning i rostfri plåt. En nyinköpt mindre lanterna följde med, jag drog en ny ledning med tre ledare och en tanke i bakhuvudet att bygga nån sorts egen belysningslösning för fördäck. Min infästning tuggades sönder i somras när jag seglade saxat i byig vind så det skulle blivit att börja från början. Nu blir det en köpt lanterna istället med en liten strålkastare till fördäck. Hoppas jag kan få den att passa på masten bara utan att borra allt för många nya hål... Säljare är Båtaccenten via Blocket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar