tisdag 6 juli 2010

Ny lucka till akterstuven

Mellan sjösättning, påmastning och andra mindre projekt så slängde jag ihop en ny lucka till akterstuven. Den jag gjorde ifjol drog in vatten i plywooden och blev ful på nolltid eftersom jag glömde täta skruvhålen jag tog upp för gångjärnen... Efter många funderingar så tog jag lite lister jag provhandlat på Biltema och resterna av den teakplywood jag köpte på Seasea när jag gjorde förra luckan.

Hjärnan funkar bra under stress visar det sig för jag är rätt nöjd med resultatet speciellt sett till tiden jag la ner på själva byggandet. Nu är det en massa småfel t ex så lärde jag mig att trälim såklart ger en annan nyans på lacken där man missat och inte torkat bort inom 2 sekunder. Har inga bilder på färdiga resultatet tyvärr. Nu har jag tänkt till hur vattnet rinner och tätat med silikon på de flesta ställen så kanske finns en liten chans att detta funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar