fredag 2 april 2010

Raksträcka i skrovbeklädnaden

Dåligt med inlägg men mycket jobb i båten! Jag började med den allra krångligaste biten: Att klä insidan mot sittbrunnen. Rundat, vinklat och krångligt. Jag mallade med byggplast och skar ut. Diametern på baksidan av min kompass är identisk med juiceflaskorna från Brämhults... Limning med kontaktlim och lite justering i kanterna. Det blev en bubbla som absolut inte vill ge med sig men när allt torkat så såg det faktiskt riktigt ok ut. Bilden är tagen direkt efter limning. Papperstejpen är perfekt att tvinga dit skarvar med. Det blev en glipa under ingången men som min kompis husbyggaren lärde sig intala sig: "Jag kan leva med det." Dessutom ska det dit en teakbit och trappa så småningom.

Jag har bara extra isolering mot skrovet och den limmar jag just nu. Bara att köra, går åt mängder med kontaktlim. Jag är en miljöbov... Gasmask är såklart ett måste. Ska börja köra med två masker eftersom det drar igenom efter nån halvtimme. Har bestämt att runt fönstren ska jag inte extraisolera utan bara sätta konstläder. Har kapat skruvändar och snyggat till med vinkelslipen, sen blir det mallning igen. Ska även måla vitt på några få ställen jag inte ska klä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar