fredag 2 april 2010

Mera limmat men också lite målat

Har gjort åt med ytterligare 1,5 burk kontaktlim och skapat mig en egen liten gaskammare i båten. Snart är isoleringen på plats! Avslutade med lite förvirrad målning av vita detaljer där jag inte vet om jag fixar att klä med konstläder. Hoppas att färgen klarar att härda trots rätt låga natt-temperaturer. Jag tänkte spackla men skippar det, det ska synas att det är en plastbåt. Eller nåt...

Fick vad jag tycker är en bra idé när jag sprang på en genomföring för 220V-kablar. Jag har ett hål in till ankarboxen för ström till lanternan som skapade problem i somras. Dräneringen till ankarboxen sattes igen, ankarboxen fylldes med regnvatten och sen rann detta in i båten. Det kom in åtskilliga liter... Tyvärr är konstruktionen sån att däcket dräneras via ankarboxen. Med genomföringen ska det inte kunna hända är tanken. Den ska limmas fast för tyvärr var det inte tillräckligt lång för att kunna skruvas fast. Nåt att kolla på båtaffären?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar