lördag 20 mars 2010

Små framsteg

Jag har gjort lite småinsatser med tillskärning av plywood, limning och lite betsning sista dagarna. Elpanelens småhyllor är nu så gott som färdiglimmade. Ska lasera och sätta fast en baksida bara. Pilligt i början men blev rätt kul.
Jag fick limma ihop en skiva 4 mm och en 7 mm plywood för att få rätt tjocklek på den nya skivan som trappen ska vila på. Den gamla har hål som jag inte behöver och tog stryk när jag var tvungen att kapa gamla skruv för att få loss konsolerna. Nya skivan är tillskuren och likaså konsolerna. Ändträt har jag spacklat med trälim och slipspån. Det blir "fuskteak" igen så betsen är framme! Bilden visar konsolerna hur de kommer att sitta - men än är de bara monterade digitalt... Skiva och konsoler ska laseras, hål ska göras för trappen och konsolerna ska skruvas fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar