torsdag 11 mars 2010

Skitjobb och finjobb


Efter en insnöad period så har jag dragit igång igen. Trappen ska justeras och säkras upp. Den fäster i hål nertill och har suttit i haspar upptill. Hasparna höll inte när hålen nedtill tänjdes ut och trappan lossnade så nu får det bli nya bult, nya konsoler och nya hål i konsolerna så ingen bryter nåt. Allt är loss och färdigställs i goa snickarrummet! Montering efter dess att insidan av skrovet täckts med konstläder. Det var finjobbet det.

Skrovsidorna ska rensas från min misslyckade satsning att limma med PL400. Som jag skrivit tidigare är limmet så dåligt nu så det enkelt kan pillas bort från cellplasten och skrapas loss från skrovsidan. Bittra erfarenheter: PL400 är inte vatten och köldbeständigt, åtminstone inte om det inte limmas på minst en sugande yta. Kontaktlim är det enda som duger. Hela ytan måste täckas annars skapas luckor för fukt och senare mögel. Skitjobb men viktiga lärdomar! Sen i våras så har jag blivit mycket mera noggrann med att testa mig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar