tisdag 16 februari 2010

Elpanelen växer vidare

Som så ofta är det småsakerna som tar tid. Nu ska ändå elpanelen snart vara klar. Ihopsättning har påbörjats. Jag kommer att ta hål för sladdar in och sladdar ut, fästa gångjärn på ena långsidan och knäpplås på kortsidorna. Åtminstone är planen så nu. Kameran luras lite - panelen är faktiskt ganska rakt tillskuren och instrumenten passar. T o m hålen för "småhyllorna" ser ok ut så med täcklisterna kring instrumenten så blir det nog helt ok! Vet inte riktigt om jag ska krångla till det nåt mer med hyllorna. Varför hyllor? Jo, jag tänkte om man laddar moblitelefon, kamera eller kopplar in min lilla 150W-inverter så passar det bra.

Nästa bild visar lådan som fronten av panelen ska sitta på. Jag tänkte skruva först men det blir lim och mässingsspik. Tanken är att jag ska sätta L-list runt alla hörn (min fuskteak alltså). Kanske blir det bara runt fronten.

Jag sågade till en bit för att kolla hur det blir med listen. All furu-"teaken" har blivit mörkare, troligvis härdar lasyren rätt länge. Det blir nog lite lätt slipning och lack på sen. Färgerna funkar tycker jag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar